Esther Bubley ( 16. luty 1921 Phillips , Wisconsin – 16. marzec 1.998 Nowy Jork ) był amerykański fotograf , który specjalizuje się w ekspresyjnych obrazów zwykłych ludzi w życiu codziennym. Pracowała jako fotograf w Biurze Informacji Wojennych , która pochodzi od instytucji Farm Security Administration .

Biografia

Urodziła się 16. luty +1.921 v Phillips , Wisconsin jako czwarte z pięciorga dzieci rosyjsko-żydowskich imigrantów Louis i Ida Bubleyových.

W 1936 roku, kiedy Esther liceum studiował w Superior w stanie Wisconsin , był ulubionym fotomagazínem w kioskach życiu . Zainspirowany magazyn, a zwłaszcza zdjęcia z Wielkiego Kryzysu , który wchłaniany przez Farm Security Administration , zyskał sobie pasję do fotoreportażu i fotografii dokumentalnej . Jako redaktor naczelny rocznika próbował Style Magazine życie naśladując. Po ukończeniu szkoły średniej, Esther spędził dwa lata w Państwowej Szkole Pedagogicznej (obecnie Uniwersytet Wisconsin-Superior ), zanim sprawdził się w programie jednego roku do fotograficznej szkoły artystycznej w Minneapolis (obecnie Minneapolis College of Art and Design ).

Po studiach w 1941 roku przeniosła Bubley w Waszyngtonie , który poszukuje pracy jako fotograf. Po znalezieniu tam pracy, przeniosła się do Nowego Jorku . Podczas świąt Bożego Narodzenia 1941 roku zdobył pozycję w magazynie Vogue , ale nie podoba mi się praca, a na początku 1942 roku wróciła do Waszyngtonu, gdzie otrzymał propozycję pracy z mikrofilmu w National Archives National Archives and Records Administration .

Na jesieni 1942 roku zatrudniony Roy Stryker , szef KNF w latach 1935 do 1944 jako asystent w ciemni z Biura Informacji Wojennych (OWI), który pochodzi z firmy Farm Security Administration . [1] W oparciu o zachęty Roy Stryker i kilka innych czołowych fotografów zaczęła się do przechwytywania obrazów do OWI historycznej części, które udokumentowane życie na froncie domu w czasie wojny. Jego najważniejszym cyklu był znany z serii reportaży obrazów z linii autobusowej między środkowym zachodzie i południowym wschodzie Stanów Zjednoczonych.

Należał do grupy utalentowanych fotografów zatrudnionych Roy Stryker w czasie, który jest często nazywany „złoty wiek fotografii dokumentalnej ”. [2] Firma FSA powstała w Stanach Zjednoczonych w 1935 roku w New Deal . Jego zadaniem było pomóc kryzysu w Stanach Zjednoczonych przeciwko wiejskiej biedy . FSA obsługiwane zakupem marginalną ziemi , pracy na dużych powierzchniach w nowoczesne maszyny i kolektywizacji. Wraz z wejściem w Stanach Zjednoczonych do II wojny światowej , jednak nastąpiła zmiana: Projekt FSA nadano inną nazwę – Biuro Informacji Wojennych (OWI) – jak również innych programów. W wojennej propagandy miał pokazać, jak Stany Zjednoczone są silne i nie to, co ich problemy. W 1948 roku , organizacja przestała istnieć, nawet podjęte wysiłki, aby zniszczyć dokumenty, które mogłyby zostać wykorzystane dla propagandy komunistycznej. [3]

Pod koniec 1943 roku, kiedy Stryker OWI wyszedł i udał się do pracy nad projektem publicznej Standard Oil (New Jersey), Bubley go wraz z innymi fotografami, eskortowane, w tym Gordon Parks i Johna Vachona . Cykl Bus Story , podjęte przez Standard Oil, a także powtórzy jej dawną historię autobusów dla OWI, zdobyła nagrodę 1948 dla najlepszej serii zdjęć Najlepszy Film Sequence w konkursie “News Pictures of the Year” organizowanym przez instytucję Encyclopaedia Britannica / University of Missouri Szkoła Dziennikarstwa. W tym okresie, był krótko żonaty Edwina Lockeho, szef Stryker w administracji, ale wkrótce rozwiedli.

W 1947 Bubley rozszerzyła swoją działalność w uzupełnieniu do współpracy z Stryker i Standard Oil poniżej. Zaczęła pracować dla federalnego urzędu na rzecz ochrony dzieci i opieki nad dziećmi [4] . W ciągu najbliższych kilku lat, strzela tysiące fotografii i jej prace pojawiły się na ponad 30 stronach magazynu przodu Dziecka ( Child ).

W 1949 roku esej fotograficzny na chorych psychicznie na Ladies’ Home Journal zdobył pierwsze miejsce nagrody w encyklopedii Britannica / University of Missouri School of Journalism konkursu. Ona nadal pracować na Ladies’ Home Journal pracował przy znanych cykli fotograficznych Jak Ameryka żyje ( «Jak Ameryka Lives»), zwłaszcza w latach 1948 i 1960.

Bubley W 1951 roku rozpoczął pracę jako niezależny fotograf dla magazynu życiu i karierze opracowanego przez 40 kondygnacji fotograficznych, w tym dwa z głównych kopercie. Bubley był jednym z pierwszych fotografów z powodzeniem wolny strzelec dla dużych magazynach.

W 1951 roku na Stryker, który pracował dla Pittsburgh Biblioteki Fotograficznego, zrealizowane znaczącą serię obrazów dla Szpitala Dziecięcego Szpitala Dziecięcego Pittsburgh. Edward Steichen , katalog fotografii w Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) stosowanego w 1952 roku, w sumie 13 arkuszy stykowych z tej serii, aby pokazać Diogenesa z kamerą filmową .

Na wystawie również dołączył do swoich kontaktów miniaturę , na której było zobaczyć jej każdy strzał. Ta seria rozpoczęła się era doniesienia na temat zagadnień związanych ze zdrowiem, które stały się znaczna część jego portfela. W 1953 roku jej firma zatrudniony przez UNICEF i rząd Francji na wycieczkę do Maroka , aby udokumentować program leczenia jaglicy , choroby zakaźnej, powodując ślepotę. Bubley zdjęcia z tej serii w 1954 roku włączone międzynarodowy konkurs sponsorowany przez magazyn Fotografii . Ona stała się pierwszą kobietą, która zdobyła pierwsze miejsce i zdobył trofeum z symbolem fotografa – człowieka.

W 1955 roku jej prace obejmowały Edward Steichen w monumentalnej wystawy The Family of Man .

W 1956 roku firma otrzymała kontrakt z Pepsi-Cola International do fotografowania dla Ameryki Łacińskiej i magazyn firmy Panorama . Jej środkowe lata 1960-1970 spółka Pan American World Airways wysyłane dwa razy na całym świecie, aby e promocyjnych zdjęć do swojej biblioteki zdjęć korporacyjnej.

Pod koniec lat 60. Bubley zmniejszyć obciążenie spowodowane zmniejszeniem sprzedaży magazynów fotograficznych, a także ze zmęczenia wyczerpujących planów podróży. Zaczęła spędzać więcej czasu w domu w Nowym Jorku, gdzie koncentruje się na osobistych projektów, pisał książki dwoje dzieci na temat zwierząt i książki zawierającej makro roślin.

Jako dedykowany miłośnika zwierząt spędził rano w Central Parku, spacery z psem, robienia zdjęć i tworzenia notatek z przekonaniem, że pisze książkę o parku. W 1991 roku otrzymał tytuł doktora honoris causa w Minneapolis College of Art and Design .

Zmarła na raka w Nowym Jorku w dniu 16 marca 1998 r. W

W 2001 roku odbyła się retrospektywna wystawa prac w Galerii Nowy Jork Bubleyové UBS Art Gallery. W 2005 roku monografia Aperture Foundation Fundacja na Bubleyové imieniem Esther Bubley: na zlecenie , który przez historyka fotografia Bonnie Yochelson Tracy A. Schmid pracował jako archiwista w Bubley Estate. W 2010 roku Biblioteka monografii Biblioteka Kongresu Fields of Vision: fotografie Esther Bubley .

Wybrane wystawy

  • Szpital Dziecięcy 1951: Fotografie autorstwa Esther Bubley, Frick Art & Historical Center , Pittsburgh ,, 2009.
  • Łamanie Rama: Pionierskie Kobiety w fotoreportażu, Muzeum Photographic Arts , San Diego , 2.006-gi
  • Esther Bubley: Amerykańska Fotoreporter, UBS Art Gallery, New York , +2.001-te
  • American Century: Sztuka i Kultura 1900-1950, Whitney Museum of American Art , New York, NY, 1999-te
  • Fotografie autorstwa Esther Bubley, Phillips Collection , Washington, DC , 1995th
  • Esther Bubley: na zlecenie, fotografie Od 1939 roku Uniwersytet w Buffalo , Buffalo , 1990s.
  • Na zadanie: dokumentalne fotografie z 1930 i 1940 roku przez Marion Post Wolcott i Esther Bubley, Art Institute of Chicago , Chicago , 1989.
  • Dokumentowanie America, 1935-1943, Library of Congress , Washington, DC , 1988-te
  • Z lat czterdziestych, Amon Carter Museum , Fort Worth , 1983-gi
  • Esther Bubley, Limelight Gallery, New York, NY, +1.956-szy
  • Family of Man, Museum of Modern Art , New York, NY, 1955th
  • Diogenes z kamerą, Museum of Modern Art, Nowy Jork, NY, 1952nd
  • Sześć kobiet Fotografowie, Museum of Modern Art, New York, NY, 1950.
  • I nieostre, Museum of Modern Art, New York, NY, 1948th

Nagrody

  • Honorowy doktorat, Minneapolis College of Art and Design , 1991-ty
  • Pierwsza nagroda (I nagroda), Art Directors Club, 1958.
  • Pierwsza nagroda, Photography Magazine, Międzynarodowy Konkurs i 1954.
  • Pierwsza nagroda, konkurs magazynu Life dla młodych fotografów, 1951-ty
  • Pierwsza nagroda przyznana przez University of Missouri School of Journalism i Encyclopaedia Britannica , 1948, 1949.
  • Charakterystyczny Merit, Art Directors Club, +1.943-szy

Monografia

  • Zoo Pals: Wielkie koty, małp człekokształtnych – i patrzeć na życie zoo , 01 styczeń 1960
  • Jak Szczeniaki rosną , 1971, Millicent E. Selsam (Autor), Esther Bubley (ilustracja) ISBN 978-0-590-40974-2
  • Jak Kocięta rosną , 1973, Millicent E. Selsam, ISBN 978-0-590-07409-4
  • Tajemniczy Presence: makrofotografia Roślin , tekst Percy Knauth, lipiec 1979, ISBN 978-0-911104-99-8
  • Esther Bubley Świat dzieci w fotografii , czerwiec 1982, ISBN 978-0-8446-5880-3
  • Charlie Parker , listopad 1995, Hank O’Neal (tekst), Esther Bubley (fotograf), ISBN 978-2-85018-223-5
  • Esther Bubley: na zlecenie , kwiecień 2005 Bonnie Yochelson, ISBN 978-1-931788-57-1
  • Fields of Vision: fotografie Esther Bubley , marzec 2010, Amy Pastan (redaktor serii) ISBN 978-1-904832-48-5

Referencje

  1. Skok w górę↑ Biblioteka Kongresu
  2. Skok w górę↑ CDS Eksponaty
  3. Skok w górę↑ petak. Teza [online]. Opava: Politechnika Śląska, filozofii i nauki, Instytut Twórczej Fotografii, [cyt. 03.05.2009]. Dostępne w Internecie . (Czechy)
  4. Skok w górę↑ Biuro dzieci oraz Federalna agencja opiekuńczego dziecko

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *