Zdjęcia szkło jest wyspecjalizowana dziedzina fotografii produktowej . Głównym zastosowaniem zdjęcia produktów szkło do prezentacji lub reklamowych katalogach . Szkło jest w zakresie oświetlania niezwykły obiekt. Jednym z najbardziej powszechnych właściwości zwykłego szkła jest to, że jest przejrzysty (przezroczyste), do światła widzialnego . Tak więc, nie może świecić jak oni oświecić zwykle nieprzezroczyste obiekty. Jednakże, obrazy, akwaforty i sztychy na szybie mogą być oświetlone. Podczas fotografowania odgrywają dużą rolę błyszczyki, brud i kamieniołomy. Ponieważ szkło jest przejrzyste, można zobaczyć nie tylko przód, ale także tylną stronę. Wszystko to tworzy zestaw problemów, których rozwiązanie sprawia, że większość szkła polu fotograficznym. [3]

Historia

Po pierwszej wojnie światowej, Czech szkło zaczęła eksportować do Europy, czołowi wykonawcy zawarte Alois Metelák , Jaroslav Horejc i Ladislav Sutnar . [4]

Po 2. wojnie światowej produkcja zaczęła się rozwijać czeskie szkło, szkło stało się ważnym produktem czeskiej gospodarki. Nie tylko eksportowane do krajów europejskich, ale również za granicą. Duży nacisk położono na estetykę i jakość surowców, artyści mieli w swojej pracy z wolnej ręki i stworzyła rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości reprodukcji dzieł szkła, zarówno do prezentacji, jak również w katalogach. W 1948 roku spółka miała monopol Skloexport którego fotograficzną dział zasadniczo wpływać na przyszły kierunek stock szkła. Ustalone podejścia do fotografii szkła jest następnie inspirowany fotografów najbliższych kilku dekad. [4]

Ziemie czeskie

Showcase zdjęcia Czeskie szkło stało się czasopismo Szkło weryfikacja , która powstała w 1946 roku specjalizuje się w fachowych informacji z branży szklarskiej i zawierał zasadniczy obraz czynienia ze szkłem. Pierwszy przyszedł monochromatyczny pierwszy kolor wydanie ukazało się w 1955 roku za pracę magazynu prowadząc czeskiej fotografii szkła. [4]

Strzelać szkła – jest to sztuka czy rzemiosło? Chociaż byłoby nieco wymijające słowo artform, ale jest amfoteryczny – Sztuka jako sztuka popularnie artform jak talent, nous, aby być w stanie podjąć pracy, po prostu wiem jak to zrobić. [5]
– Marie Kohoutová

Jindřich Brok (1912-1995) był uczniem Jaromíra Funkeho i Josefa EHMA , który wpłynął go znacznie. Fotografował głównie szkła, ale także martwe natury i na zewnątrz miejskich. [6] [7] [8]nauczał także fotografię na FAMU , gdzie jego uczniów należeli Miroslav Vojtěchovský . [9] jest synonimem jakości i perfekcionalizmus w tle szkła. Pod wpływem ducha Nowego Rzeczowości , stworzył charakterystyczny i niepowtarzalny styl pracy. Długi starannie składa , oświetlony i wywołane , pozyskane obrazy na negatywach rozmiar 13 x 18 cm, retuszowanie ich i usuwania skaz nawet na samym przedmiotem. Jednak takie podejście włączona przygotować około dwóch zdjęć dziennie. Jako podstawy do pacjenta przy zastosowaniu szkła, dzięki czemu światło dostęp ze wszystkich stron. [4]

Lumír Rott (* 1928) studiował na Jaromíra Funkeho i Josefa EHMA , znacznie wpływa również Jindřich Brok. Używane tylnej projekcji i niezwykłe otoczenie. Szkło w połączeniu z kolorem tła dynamiczne gdzie oni pojawił, na przykład, dmuchaw, pracowników metalu i szkła zawodu. Tło często rozostřoval, dając tym samym możliwość oddychania i szkło przestrzeń obrazu. Ale jeśli pozwolisz tło ostro konkurowały sobie przedmiot szkła i scena była chaos z powodu składu i kolorowego światła tła i chaosu. [4]

Norbert Bezděk stosowane tylny występ i niezwykłe środowiska. [4]

Gabriel Urbánek studiował jeden rok z prof Ehm. Często używany ciemnym tle, jedno światło jako główne źródło i odblaskowej tablicy. Wyraża ideę czystych i opisowych zdjęć i jak najdokładniej, aby uchwycić obiekt. Historyczne fotografie szkła Muzeum Sztuki Dekoracyjnej w Pradze , europejskie muzea i prowadząc szklarz, takie jak Stanislav Libenskiego. [4], [5]

Staram się robić zdjęcia tak, aby praca była wiarygodna, że właściciel galerii, który chce go kupić, nie wpłynęła na zdjęciach. Szanuję artystę i co praca jest naprawdę, nie dają nic od niej. [5]
– Gabriel Urbánek

Miroslav Vojtěchovský (* 1947) jest jednym z najważniejszych czeskich fotografów szkła, on znacznie pod wpływem Jindřich Brok. W latach 1969-1970 pracował w agencji reklamowej Merkurybył później darmowy fotograf współpracował z firmami BVV , Skloexport , Jablonex , Koospol , Motokov , Pragoexport , PRAGO Unii lub Szybkiego . Aż do jego wyjazdu do Stanów Zjednoczonych był zaangażowany w tworzenie firm Styl wizualny Moser , Crystalex , Skloexport, Preciosa i książę. W latach 1977-1979 współpracował z Henry Szkło strzał do przeglądu czasopism. Vojtěchovský przeszedł swoją wiedzę uczniów w 80 lat po tym jak przejął na FAMU Janu Smoky przedmiotów szklanych obrazu i kompozycję obrazu. Jego wykłady połączyć obszar obrazu, estetyka, historia sztuki wizualne, nie tylko w tej dziedzinie i różnych nauk społecznych. W swojej pracy wykorzystuje sztuczne oświetlenie, które pozwala mu na kontrolowanie wielu scen oświetleniowych, grę światła i cienia, a przede wszystkim od razu widocznej reakcji na zmiany. Ekspozycja mierzona miernik ekspozycji spot, wykorzystuje wiele źródeł światła, odblaskowe panele, zarówno czarno-biały klasyczny. Od wczesnych lat 80. zaczął strzelać przy użyciu wielokrotnej ekspozycji .

To była praktyka, jedenaście szkół fotografii, ale po miesiącu pracy przez Jindřicha Broka, nauczyłem się więcej niż we wszystkich szkołach razem! [4]
– Miroslav Vojtěchovský

Fred Kramer zaczął najbardziej promowany w połowie lat pięćdziesiątych, szkło jest często w połączeniu z modelami, używane wyrafinowane rozwiązania, elementy graficzne na tle montażu wielu negatywów, jeden z pierwszy eksperymentować z kolorem. Jego praca wpływa Lumira Rotta. FAMU w latach 1967-1980 doprowadził obiekt obraz , który jest profesjonalnie poświęcona. Przyczyniając się do zapewnienia promocji przedsiębiorstw handlu zagranicznego, jak Centrotex , Jablonex , metal, Ligna, Motokov , Skloexport i wielu innych. [4], [10]

Tibor Honty (1907-1968) studiował ceramikę w School of Arts and Crafts. Poruszał się na stałe do Pragi, gdzie pracował przez dziesięć lat jako drukarki chemigraf i retoucher . Zaczął fotografować w 1935 roku . Oddał się reportażem społecznym i fotografii artystycznej i rzeźby. Po wojnie wstąpił do Stowarzyszenia Artystów Plastyków , gdzie w 1948 roku przyczynił się do sekcji fotograficznej. [11], [12]

Taras Kuščynskij aby uzyskać poprzez szk ATU i fotografii mody, używanego środowiska neradiční, tylną projekcję, różne kolory szkła, często w połączeniu z modelami na zewnątrz. [4]

Pod koniec 20 wieku w tle szkła stosowania nowych trendów. Rodzaje zdjęć połączono szkło wychodzi z pracowni i na zewnątrz daje żywy obraz. Zmniejsza wyspecjalizowanych fotografów i okno jest miejsce na reklamę, mody, fotografii portretowej i, oczywiście, jest również martwa natura obrazy. Najczęstszym elementem jest portret kobiecego ciała, które przynosi piękno i elegancję szkła. Zmniejszające się proste kompozycje opisowych scen i uzupełniać inne elementy wokół głównego tematu. Wykorzystuje technologię cyfrową i Photomanipulation . Szkło jest ładowany do nietypowych sytuacjach, w których najczęściej występują. [4]

Marek Novotný

Jan Pohribný (1961) zwraca szczególną uwagę na fotografii krajobrazowej i land artu . W swojej pracy fotograficznej używa takich procesów twórczych wielokrotnej ekspozycji w połączeniu z motion blur . Łączy on w sobie nie tylko z zasadami ruchu, koloru lub znacznego roztworu zatrzymującego monochromatyczne, ale również wykorzystuje malowanie światłem, które „widoczność” wybrany Energy naturalne witryn lub święte kamienie wzniesione ludzką ręką. Posiada QEP (Qualified Europejski Fotograf). [13] Od 1986 roku pracuje jako niezależny fotograf-artysta. Oprócz swojego wolnego tworzenia skupia się głównie z reklam i ilustracji sztuki stock , projekt graficzny sporadycznie. Współpracuje z szeregiem wiodących agencji, firm, wydawnictw i czasopism z niektórych wybitnych twórców w kraju i za granicą. W dłuższej perspektywie skupia się na organizowaniu i koncepcyjne w przyrodzie – otwartą przestrzeń. Interesują relacji między obiektem a przestrzenią albo w postaci śladów lub ruchu w pytaniu z kontekstu tworzą pusty obszar na niebie ani kwestią czasu, chwila. Od 1988 roku tworzy swoją wizję i refleksji na świętych miejsc i kultowego prehistorycznej Europie. Tutaj jest to związane nie tylko zasady ruchu, koloru lub znacznego roztworu zatrzymującego monochromatyczne, ale używa się znacznie między innymi świetlistych obrazów że „widoczność” Energia wybrany naturalne witryn lub święte kamienie wzniesione ludzką ręką. Podobnie, konfrontacji z przestrzenią i elementów w ich instalacji także przedmiotów kruchych z ręcznie czerpanego papieru i Jana Činčery od połowy lat dziewięćdziesiątych pracuje nad cyklem oświeconych uczuć , wspomnień i wizji ilustrujących miejsca, gdzie przebywał przez długi czas, albo że znacznie adresowane. Od 1999 roku, dzięki konfrontacji ludzkiego ciała i krajobrazu skupia się na „znalezienie raj utracony” odzwierciedla troskę autora nad vytrácejícími naturalnych więzi między człowiekiem a naturą, duchowej pustki współczesnej cywilizacji zachodniej. Pień metod stosowanych w sztuce użytkowej, takich jak reklamy w tle szkła.

Filip Šlapal przejść przez szklane fotografowania architektury.

Oprócz wyżej wymienionych autorów również wpłat okulary zdjęcie Josef Illek , Josef Hanuš , Ivan Doležal , Przemysła Karasek , Bohumil Jakoubě , Antonín Krčmář , Dano Zachar , Petr Sirotek lub Lubomír Hána .

Firma szkła w Czechach

  • Crystalex
  • Stavona
  • Kavalierglass
  • Moser
  • Preciosa
  • szkło Unia
  • Nizbor
  • huty Bohemia
  • Huta szkła NH

Technika

Szkło jest wyraźna kompozycja, która ma zdolność do przechwytywania światła padającego promieniowania, i to w dużej mierze przedłużyć. Niektóre promienie odbite od gładkiej powierzchni, niektóre ze względu na gęstość przechwytuje szklanych. Szkło jest zatem możliwe nasvětlit użyciu różnych świateł, które wpływają na szybie odpowiednio wystarczająco oświetla i odblaski. Głównym wymaganiem jest rozpraszania, odbicia i załamania promieni światła. [4]

Podstawą pracy fotografowania szkła z tła za rekwizyty szkła odpowiedniego modelowania światła i kontroli reakcji szkła. Szkło jest następnie modeluje się poprzez uchwycenie światła w tle, w zależności od jej formy i siły. Inną możliwością jest, aby pracować z ciemne podłoże (szkło), w których odbicia połysku. Często jednak struktura traci swój temat. Krawędź płyty szklane mogą być czasami stosowane twórczego czasem niepożądane. Z gęstym szkle i rzeźby są często wykorzystywane jedno światło jako główne źródło i refleksyjnej płyty . Ważnym elementem w obrazie szkła powinny podkreślać samą kształt odsłoniętego obiektu. Podkreślając, linie konturu lub kształtu szyby daje plastyczność i objętość. Te następnie tworzą razem estetycznie wartościową pracę. Fotografowie szkło jest w znacznym stopniu zaangażowany w jego prezentacji. [4]

Tło

Można użyć gotowego backdrop przejście [14], lub czysty monochromatycznego (biały lub szary), a następnie odpowiednio oświetlania światłem lub lampy. Odległość światła z podświetlaniem wpływ przejścia stopniowania. Światło może świecić w tle od dołu, od góry lub z boku. Przejście dostarcza szkło przestrzeń tła. Całkowicie czarne tło uwydatnia kształt, fakturę i kolor szkła. Jasne tło podkreśla wielkość i plastyczności szkła. Jeśli światło jest zbyt daleko od tła, to nie będzie gładka dynamiczne przejście. Tło pełne przejście bez wpływu na to, że szkło zbyt płaski wiercenie i „martwą”. [15], na czarnym tle można również osiągnąć obszar zasłonięty 3 x 4 m. [16]

Cienie i glosy

Fotograf musi liczyć się z załamania światła i odbić wewnętrznych. Podczas fotografowania okulary na białym tle może się zdarzyć, że po lewej stronie szyby odzwierciedla czarny płaszcz wisi w pokoju po prawej stronie. W wyniku wewnętrznego odbicia, również może być to, że światło, które przeniknęły do szyby, to można już nie z tego miejsca i czarne szkło. Czasem wystarczy obrócić obiekt i umieścić czarny staje się biały. Ze względu na właściwości, które posiada szkła są wyraźnie widoczne krawędzie. Światło załamuje się na nich, lśniące lub rozprasza. [3]

Aby wyeliminować cieni lub połysk przy fotografowaniu szkło może być stosowany filtr polaryzacyjny přpadně polu strefy mniej . Stopień polaryzacji sukces zależy od wielu czynników i nie można przewidzieć, w jakim stopniu skuteczny filtr polaryzacyjny. Podczas fotografowania szkła połysku odpowiadającego do filtra polaryzacyjnego w ogóle, jedna grupa połysku wymaga innego kąta niż drugi filtr. Pomimo tych wad, filtr polaryzacyjny odpowiednie narzędzie. Podczas fotografowania z regulacją filtra jest potrzebne ekspozycji. [3]

Schowka zaletą jest brak cieni i zmniejszone połysku na fotografowanych obiektów. Jest to w zasadzie zasada równomiernego oświetlenia białym wydrążonej kuli, która umieszczona jest w środkowej wykrywanego obiektu. Piłka zostaje rozproszone światło i obiekt jest oświetlony ze wszystkich stron równomiernie – im większy rozmiar pudełka, a mniejszy otwór na kamerę, tym lepsze wyniki. [3]

W razie potrzeby robienia zdjęć z przezroczystego szkła na czarnym tle jest umieszczony w cieniu, białe pole czarnym papierem wyciąć średnicę okręgu równoważnego szkła bazowego, w którym podstawki szklane. Głównym światło za ukośnie z góry. Białe światło częściowo wnika w dno otworu, gdzie prokreslí bazie szkła, które w przeciwnym przypadku pozostałyby czarnym. [14]

W przypadku, gdy przedmiot szkło na białym tle wystrój ze wszystkich stron, nie ma semantycznego zrosty. Rozwiązać na przykład przez szkło wlewa się do mleka rozcieńczonego lub białej tempera lub osłania boki czarnych pasków lub słoik z dymem, a tym samym tłumienie tylne rysunków. Dym musi być uszczelniony korek filmie i w przypadku płynów uważać na odbicia na powierzchni. Wręcz przeciwnie, postępowanie podczas fotografowania na ciemnym tle. Zamiast ciemnej cieczy mogą również korzystać z szarego filmu. Podświetlany dekoracje na ciemnym tle „light”. Srebro lub złoto powierzchnie aktów szklanych jak lustro. [3]

szkło Exponometry

Zawsze mierzyć światło, które jest miejscem dla główną . [15] Gdy obraz szkła mierzy innych nieprzezroczystych obiektów lub światła padającego mierzono za pomocą zewnętrznego licznika światła . Jeśli szkła na białym tle, mierzymy jasność białym tle. W przypadkach, gdzie tło jest ciemne według Jána Šmoka mierzone w punktach [3] Jan Pohribný zaleca się pomiar światła odbitego od 18% szarości tabeli [15] . Dobra pomoc jest biały papier kładziemy obok sceny i porównać pasemka na szkle i papierze. [3]

Na przezroczystym szkle mogą korzystać z tej własności, i rozciąga się od sufitu lub od góry. Podkreśla, że zakres i wielkość obiektu. W przypadku, gdy górna krawędź spłukiwania szkła jest tłumiona i wrażenie przestrzenne podkreślona sylwetkę . [15]

Referencje

  1. Skok w górę↑ Ilość http://www.flickr.com/photos/kylemay/2036727552
  2. Skok w górę↑ Ilość http://www.flickr.com/photos/kylemay/2042000233/in/photostream/
  3. ↑ Skocz do:dym, John . Sztuczne światło w fotografii . Praha: SNTL, 1978. S. 160-170.
  4. ↑ Skocz do:ı do m DIVIŠ, Jan. Czeskie szkło zdjęcie 2. połowie 20. wieku . Opava: Uniwersytet Śląski, 2009. Dostępny w Internecie. Bachelor tezy.
  5. ↑ Skocz do:c Kohoutová Marie. To znaczy, to było miłe. Główną rolą fotografa Gabriel Urbánek. [Online]. glassrevue.com 2008 [cyt. 21.08.2012]. Dostępne w Internecie .
  6. Skok w górę↑ Mrázková Daniela; Remes, Vladimir. Ścieżki stock czechosłowacki . Praha: Mladá fronta, 1989. ISBN 80-204-0015-X . S. 208-209.
  7. Podskocz↑ Barany Ludwig i in. Praga mistrzami soczewek . 2nd ed Praha. Panorama, 1983. S. 9-10, 175.
  8. Skok w górę↑ Zapomniałeś humpoláci – Jindřich Brok [online]. 2011-01-08 [cit. 10.04.2011]. Dostępne w Internecie .
  9. Skok w górę↑ Pacovské, Edita. Miroslav Vojtěchovský: W Czechach Tęsknię amerykański pragmatyzm [online]. 2007-09-24 [cit. 10.04.2011]. Dostępne w Internecie .
  10. Skok w górę↑ Pospěch Thomas . Fred Kramer fotograf reklamowy w czasach niedoboru [online]. http: //www.photorevue.com,+2009 [cyt. 23.08.2012]. Magazine Fotograf , Nr. 14, 2009, pp. 28-35 .. Dostępne w internecie .
  11. Skok w górę↑ Mrázková Daniela; Remes, Vladimir. Ścieżki stock czechosłowacki . Praha: Mladá fronta, 1989. ISBN 80-204-0015-X . S. 146-147.
  12. Skok w górę↑ HLAVÁČ, Ludovít. Historia fotografii . Martin Osveta, 1987. S. 369-370. (Słowacki)
  13. Skok w górę↑ Zespół autorów: Decuria (10 QEP fotografów z Czech), HQ nas 2005
  14. ↑ Skocz do:b blatem STUDIO LLC. Zaawansowane techniki Szkło fotograficzne; Korzystanie underlighting dla efektów specjalnie [online]. TableTop Studio LLC, 2008 [cyt. 24.08.2012]. Dostępne w Internecie . (English)
  15. ↑ Skocz do:Pohribný, Jan . Podstawy szk [online]. www.pohribny.cz [cit. 20.08.2012]. Dostępne w Internecie . (Czechy)
  16. Skok w górę↑ Ilość http://www.fotorady.cz/jak-fotit/fotografovani-skla

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *